Sunday, May 31, 2009

Salah ke perjuangkan bangsa sendiri?


Disebabkan cita-cita seorang manusia mahu menjadi PM, seluruh bangsa Melayu kacau bilau, perpecahan yang bertambah ketara sementara yang lain macam HINDRAF naik minyak.

Masing-masing yang kata UMNO rasis tu tidak sedar diri mereka hidup sekarang ini pun kerana ehsan dan perjuangan UMNO dulu-dulu.

Tetapi biasalah, Melayu mudah lupa. Senang sikit sahaja sudah berubah. Sangat susah berterima kasih dan mensyukuri nikmah Illahi dan tidak rasa bertuah jadi rakyat Malaysia.

Ada apa dengan PKR? Apa SEBENARnya yang sedang mereka perjuangkan. Waiyazubillah, kalau pakatan pembangkang memang pun tidak mungkin Anwar akan jadi PM. Ramai dari PAS juga terliur nak jadi PM. Masing-masing mendabik dada boleh jadi pemerintah Malaysia.

Kesimpulan yang sedih adalah orang Melayu bertambah keliru dan berpecah. Hanya kerana satu manusia yang nak berkuasa. Sekarang ada sorang lagi di Perak.

Kita pun hairan bagaimana orang macam ini ada banyak tenaga dan idea tak habis habis siang malam pagi petang, menghasut menghasut menghasut supaya rakyat benci pada pemerintah sekarang.

Banyak betul tenaga nak buat fitnah dan mencaci orang lain. Mengapa tidak guna masa dan tenaga untuk bantu penduduk di bawah kawasan masing masing yang telah keluar mengundi menjadikan mereka MP atau ADUN? Bukankah Gaji mereka dibayar untuk bekerja untuk rakyat sama ada mereka Pemerintah atau Pembangkang?

Apa salahnya UMNO perjuangkan untuk orang Melayu. Habis kalau UMNO tak perjuangkan untuk orang Melayu, kita nak harap Karpal Singh dan Lim Kit Siang perjuangkan untuk orang Melayu??

Lim Kit Siang tak perjuangkan untuk bangsa dia ke? PAS Kelantan kata mereka tidak perjuangkan perkauman, cubalah kalau orang luar nak berniaga di Kota Bahru atau di pasar Siti Khatijah. Lihat apa reaksi orang Kelantan.

Jangan cuba mainkan sentimen kaum untuk kepentingan peribadi dan politik sendiri.


Tidak ada satu bangsa yang tak sayang pada bangsanya sendiri.

No comments: