Friday, May 8, 2009

Dalang sebenarnya di Perak ialah Neh dan Nga


Dibawah ini adalah bukti bagaimana Sivakumar 'melacurkan' jawatan speaker yang disandangnya kepada saudara mara Chin Peng.

Dalam dewan undangan negeri antara adun dan speaker mereka ada sejenis sistem untuk mereka berhubung dalam bentuk teks message.(saya tak pasti apa ke nama alat itu) Senang cerita ianya seolah-olah instant msg(YM).

Untuk bertanya siapa yang perlu berucap ,berapa lama masa dan sebagainya Sivakumar harus merujuk kepada Ngeh dan Nga.

Ayat please control,tutup mic,u must firm,bagi orang ni berucap pula,jangan bagi BN berucap,suruh dia berucap petang.Itulah antara arahan yang sering diarah oleh Ngeh dan Nga terhadap Sivakumar. Jika Siva ingin melanjutkan sedikit masa untuk wakil BN berucap harus dapat kebeneran Ngeh dan Nga dulu. Mereka akan kata NO.

Hingga ke satu tahap Ngeh mengarahkan supaya Sivakumar halang Adun Kubu Gajah berucap dan tutup mic beliau.

Tetapi sivakumar tidak boleh mengikut arahan mereka kerana ianya mengikut peraturan dan beliau takut menjadi isu lain kerana sidang tersebut disaksikan oleh para wartawan.

Hingga Nga terpaksa berkata kepada Sivakumar. Jika u tak mahu kawal ,saya tukar u.

Itulah gambaran sebenar cengkaman,kawalan,dan kuku besi Ngeh dan Nga terhadap Perak.

Kesimpulannya,kita tidak boleh menyalahkan Sivakumar seratus peratus.Beliau hanya sebagai alat sahaja. Beliau terpaksa melakukan semua ini. Musuh utama kita yang kita perlu 'lumpuhkan' adalah Ngeh dan Nga.Lumpuh saja dua orang ini semua akan selesai. Mereka berdua ini dalang segala-galanya

No comments: