Friday, March 27, 2009

Hati-hati dengan lirik lagu merosakkan akidah


HARI ni saya memang nak meluahkan satu benda yang dah lama terbuku dihati. Rasanya wajib disampaikan lebih-lebih lagi untuk mengingatkan diri yang senantiasa leka ni.

Dari lirik-lirik lagu yang saban hari tersiar di radio dari dulu hingga sekarang ada lirik-lirik lagu yang boleh merosakkan akidah kita sebagai umat Islam.

Bait-bait perkataan yang digunakan sangat tidak sesuai dan berlebih-lebihan. Antaranya:

Faizal Tahir - Mahakarya Cinta

Kau bagaikan udara yang membantu aku untuk terus hidup diatas dunia tanpamu ku lemah pasti aku tak berdaya kerna kau maha karya cintakau takkan dapat aku lupakan kerna kau lah punca cinta kita mengajar aku erti bahagia kembalilah .. terimalah pesan daku yang akan terus menunggu

Gigi - 11 Januari

Akulah PenjagamuAkulah PelindungmuAkulah PendampingmuDi setiap langkah-langkahmuPernahku Menyakiti HatimuPernah kau melupakan janji iniSemua Karena kita ini manusia

Banyak lagi sebenarnya. Kita boleh tafsir sendiri kenapa aku kata merosakkan akidah. Tapi itulah menjadi siulan dan penghayatan ramai anak-anak remaja sekarang ni.

Bila dengar lagu-lagu yang liriknya boleh merosakkan akidah memang saya akan tukar cepat untuk dengar stesen lain. Nak ikut atau tidak terpulang.

Yang penting saya dah sampaikan. Dan lagi satu buat peminat-peminat fanatik Agnes Monica yang nyanyi lagu Matahari tu semak la balik lagu dia yang ni.

Kalau dengar ada orang Islam yang nyanyi lagu ni memang boleh dipancung saja. Memang elok diban saja lagu ini.

Agnes Monica- Allah Peduli

Allah mengertiAllah peduliSegala persoalan yang kita hadapiTak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiriSbab Allah Yesus ku mengerti

AZWAN MUHAMMAD

1 comment:

Panglima Perang Cyber said...

Salam tuan.

Orang tidak peduli kata kata. Orang menilik rupa dan juga lunak suara.

jemput ziarah blog saya tuan jika ada masa.

komen jika ada perkara yang tidak betul berlaku di negara kita.

Puji jika ada perkara baik yang dibuat oleh negara.

salam perjuangan..